Gratis brochure ontvangen?brochure aanvragen
9.2 9 ,2 223 beoordelingen Lees ervaringen
U bevindt zich hier: Veelgestelde vragen
  1. Veelgestelde vragen over slaapcomfort
    1. Welke matras is het meest geschikt voor mij?

      Bij Well-Fair staat de mens centraal. Uw persoonlijke lichaam maten en (rug)klachten bepalen welke matras u nodig heeft. Deze maten worden individueel vastgesteld met behulp van het Well-Fair inmeetinstrument. Onze matrassen zijn licht van gewicht en voorzien van handgrepen zodat ze gemakkelijk zijn in het onderhoud en het keren.
    2. Hoe kan ik mijn matras het beste onderhouden?

      1. Regelmatig luchten en ventileren van het matras
    3. Hoe krijg ik vlekken uit het matras?

      Elke vlek heeft zijn eigen behandelwijze. Wij geven u graag (telefonisch) advies. U kunt ook een Well-Fair molton aanschaffen. Dit geeft het matras extra bescherming.
    4. Waarom is er ligplekvorming zichtbaar in mijn matras/topper?

      Uw matras is opgebouwd uit natuurlijke materialen. Na enige tijd kan het zijn dat de contouren van uw lichaam zichtbaar zijn in het matras. De toplaag van het matras past zich aan naar uw lichaam. Voor matrassen en toppers geldt dat na 1 jaar gebruik een plaatselijk hoogteverlies (ligplekvorming) tot 1,5 cm een normaal verschijnsel is. Uw matras verliest hierdoor geen comfort of individuele ondersteuning.
    5. Hoe lang duurt het voordat ik gewend ben aan mijn nieuwe matras?

      Ieder lichaam reageert anders op een nieuw matras. In de meeste gevallen heeft het lichaam één tot enkele weken nodig om te wennen aan een nieuw matras. Mocht u na enkele weken nog klachten hebben over het comfort kunt u altijd contact opnemen met onze servicedienst. Wij streven ernaar uw klachten op te lossen.
    6. Ik heb net een nieuw matras en ik ervaar pijn. Hoe kan dit?

      Uw lichaam moet wennen aan nieuwe (juiste) houding. Dat kan klachten veroorzaken. Spieren en pezen worden anders belast. Hierdoor ervaart u pijn. Laat u lichaam de eerste weken wennen aan uw nieuwe matras/topper.
    7. In welke maten zijn Well-Fair matrassen verkrijgbaar?

      Alle matrassen van Well-Fair worden voor u op maat gemaakt. Omdat ieder mens uniek is, hanteert Well-Fair geen standaard maten. U kunt de matrassen dus in elke maat verkrijgen.
    8. Wat is de levensduur van een Well-Fair matras?

      Well-Fair adviseert om een matras na acht tot maximaal tien jaar te vervangen. Een matras verliest na verloop van tijd zijn stramheid, waardoor u lichaam niet meer optimaal ondersteund kan worden. Door het matras regelmatig te keren en te draaien haalt u tijdens de levensduur wel het maximale comfort uit het matras.
    9. Wat is een tijk?

      Een tijk is de stof die als een huid om de kern van een matras is aangebracht. De tijk bestaat uit jersey doek, dat zacht en comfortabel aanvoelt. De zachte tijk draagt bij aan ventilatie van het matras, afvoer van transpiratievocht en een optimale lichaamstemperatuur.
    10. Kan een Well-Fair matras gecombineerd worden met een boxspring die niet van Well-Fair is?

      Uiteraard bent u vrij om een Well-Fair matras te combineren met een boxspring die niet van Well-Fair is. Als u gaat voor het beste comfort, adviseren wij u wel om een Well-Fair bed te kiezen, dat compleet op elkaar is afgestemd. Op deze manier haalt u het meeste rendement uit uw nachtrust.
    11. Zijn Well-Fair matrassen geschikt voor verstelbare bedbodems?

      Ja, de matrassen zijn geschikt voor verstelbare bedbodems. Voor optimaal comfort adviseren wij u het complete bed op elkaar af te stemmen.
    12. Wat is een boxspring?

      De Well-Fair boxspring bestaat uit pocketveren voor een optimale veerkracht en een lange levensduur. Daarop komt het matras. Het matras wordt ondersteund door de boxspring. Het matras bestaat eveneens uit pocketvering. Daar bovenop legt u de topper. Een boxspring is een gestoffeerde bedbodem, leverbaar in vele stofkleuren en vaak te combineren met bijpassende hoofd- en voetborden.
    13. Is een Well-Fair boxspring ook verstelbaar?

      Een Well-Fair boxspring is verstelbaar. Het hoofd- en voeteneind is onafhankelijk van elkaar te verstellen. Het is ook mogelijk om een vaste boxspring te krijgen zonder motoren. Daarnaast heeft Well-Fair als eerste in Nederland een in hoog-laag boxspring ontwikkeld. LevelFit is het eerste, in houding én hoogte verstelbare boxspringbed. Mocht het ooit nodig zijn is uw LevelFit met één druk op de knop om te toveren in uw eigen zorgbed. Dit is tevens handig voor het opmaken en stofzuigen onder uw bed. Een mooi bed voor nu en handig voor later!
    14. Mijn hoog-laag boxspringbed - LevelFit wil niet meer omhoog of omlaag?

      Allereerst willen wij ons excuus aanbieden voor het ongemak. Alvorens u contact opneemt is het goed om eerst te controleren of alle stekkers en snoeren zijn aangesloten en controleer of de batterijen in de draadloze afstandsbediening nog voldoende stroom bevatten. Tevens kunt u ook de LED verlichting onder uw bed checken op baterijen indien deze niet meer aangaat. Indien deze tips u niet verder geholpen hebben, neemt u dan gerust telefonisch contact op met onze serviceafdeling. Wij zullen u zo spoedig mogelijk proberen te helpen. Telefoonnummer: 0341-277010
    15. Wat doet een topper precies?

      Een topper bevordert het comfort tijdens de slaap. De topper reageert op uw lichaamstemperatuur en voegt zich naar de contouren van uw lichaam, waardoor de druk optimaal wordt verdeeld. Dankzij de zomer- en winterzijde van de tijk kunt u de topper aanpassen aan het seizoen.
  2. Veelgestelde vragen over zitcomfort
    1. Mijn stoel doet niets meer?

      Gaat het om een elektrische stoel? Controleer eerst of de stekker in het stopcontact zit en of de losse afstandsbediening is aangesloten. Wanneer uw stoel nog niet functioneert, neemt u dan gerust telefonisch contact op met onze serviceafdeling onder telefoonnummer: 0341-277010. Wij zullen u zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
    2. Ik heb een klacht over het kraken van mijn stoel?

      Alle relaxfauteuils van Well-Fair hebben een frame wat verstelbare delen bevat. De scharnierpunten van de relaxfauteuilskunnen na verloop van tijd gaan kraken door droogte. Dit is eenvoudig te verhelpen door de bewegende delen te smeren met WD40 spray, naaimachine olie of zuurvrije vaseline.
    3. Het leer gaat plooien?

      Leer is een 100% natuur product. Bij het gebruik van de stoel rekt het leer uit. Hierdoor ontstaan er vrijwel altijd plooien. Het plooien is een bewijs dat u gekozen heeft voor een echt natuurproduct. De plooien hebben gelukkig geen invloed op de kwaliteit of functionaliteit van uw fauteuil of bank.
    4. Er ontstaan slijtageplekken op de armleuning en de rugleuning (bij hoofd) van mijn leren stoel.

      Door inwerking van transpiratievocht eventueel in combi met medicijnen of bijvoorbeeld haarlak kan de deklaag van het leer aangetast worden. Regelmatig schoonmaken en onderhouden met leer onderhoudsmiddel voorkomt dit in de meeste gevallen. Bij de aankoop van uw relaxfauteuil krijgt u onderhoudsmiddel erbij. Indien u onderhoudsmiddel op is, kunt u dit altijd weer bestellen. Neemt u dan gerust contact op met onze receptie, onder telefoonnummer: 0341-277010
    5. Hoe vaak moet de accu van mijn relaxfauteuil opgeladen worden?

      Wij adviseren de accu van uw relaxfauteuil regelmatig (iedere week) een nacht op te laden. Op deze manier blijft de accu goed. De accu kan defect raken door deze niet regelmatig op te laden.
    6. Het wieltje kraakt bij het verplaatsen van mijn stoel of bed.

      Controleer of het wieltje op de rem staat. Indien dit niet het geval is, neemt u dan gerust contact op met onze serviceafdeling onder telefoonnummer: 0341-277010.
  3. Overige vragen
    1. Waar kan ik mijn ontevredenheid/klachten melden?

      Dat kan via de klachtenpagina.
    2. Wat doet Well-Fair?

      Well-Fair is sinds 1992 de maatwerkspecialist in slaapcomfort, zitcomfort, veilig douchen en bewegen. Mensen worden steeds ouder en zullen langer zelfstandig thuis moeten blijven wonen. Hiervoor bedenkt Well-Fair steeds weer nieuwe gemak producten die het langer zelfstandig thuis blijven wonen aangenamer maken. Heeft u interesse? Neemt u contact met ons op en maakt u vrijblijvend een afspraak met een van onze adviseurs om meer over Well-fair te komen weten.
    3. Hoe kan ik in contact komen met Well-Fair?

      Door telefonisch contact op te nemen met Well-Fair, kunt u in het klantenbestand gezet worden. Geeft u hierbij aan waarin u geïnteresseerd bent, zodat u de juiste informatie kunt krijgen.
    4. Hoeveel zijn de punten van mijn Well-Fair klantenpas waard?

      Bij elke besteding van EUR 100,- aan de producten van Well-Fair ontvangt u 1 punt. Mits u klantenpashouder bent.
Ervaar fijner levenBelevingswereld
Plan een bezoek bij onze Belevingswereld
Gratis advies aan huisThuisadvies
Maak een afspraak
Gratis brochure aanvragenGratis Brochure
Binnen 3 dagen in huis